کتاب رقابت‌های ژئوپلیتیکی چین و آمریکا در آسیا پاسفیک و دریای چین منتشر شد.

کتاب” رقابت‌های ژئوپلیتیکی چین و آمریکا در آسیا پاسفیک و دریای چین” تألیف دکتر حبیب الله سیاری و دکتر محسن رحمانی در بهار 1403 از سوی نشر انتخاب وارد بازار کتاب شد.

پیشگفتار این کتاب چنین آمده است:
روابط خارجی کشورها همواره تابع مجموعه‌ای از نیات، اهداف، منافع، خوانش‌ها و کنش‌هایی است که برآمده از کانون‌های تصمیم گیری در ساختار درونی و محدودیت‌های نظام بین المللی بوده و پیامدهای آن نیز بر حوزه داخلی و خارجی مشهود است. روابط دو جانبه ایالات متحده آمریکا و چین نیز از این ویژگی مستثنی نیست و فهم ابعاد متفاوت آن از اهمیت اساسی برخوردار است. ایالات متحده آمریکا و چین که از سال 1971 روابط دوجانبه را گسترش داده‌اند، در بسیاری از زمینه‌ها به ویژه در حوزه اقتصادی عملکرد موفقیت‌‌آمیزی در تعامل با یکدیگر داشته‌اند. امّا این امر به معنای عدم اختلاف در روابط دو کشور نیست و خطر تنش و بحران همواره و بخصوص طی یک دهه اخیر رابطه این دو قدرت جهانی را تهدید می‌کند.
نوشتار حاضر در پی آن است که رقابت‌های ژئوپلیتیکی آمریکا و چین در منطقه آسیاپاسیفیک و دریای چین را که در یک دهه اخیر متاثر از قدرت افزایی چین و تغییر رویکرد آمریکا و چرخش راهبردی واشنگتن به سمت این منطقه حیاتی و ژئواستراتژیک شدت گرفته است، بررسی نماید.

فصل اول: پیشینه روابط چین و آمریکا

فصل دوم: حوزه‌های تعارض و رقابت در روابط چین و آمریکا

فصل سوم: رقابت‌های ژئوپلیتیکی چین و آمریکا در منطقه آسیاپاسیفیک

فصل چهارم: مواضع چین، آمریکا و کشورهای منطقه در مناقشات دریای چین

جمع‌بندی و نتیجه گیری

کتاب حاضر در 182 صفحه وزیری با قیمت 120 هزار تومان به بازار نشر عرضه گردید. برای دریافت کتاب مذکور علاوه بر کتاب فروشی های معتبر ،با شماره 66960651 دفتر نشر انتخاب تماس بگیرید

این مطلب را به اشتراک بگذارید

اسکرول به بالا