راه‌اندازی رشته‌ جغرافیای سیاسی در دانشگاه آیت ا… حائری میبد

به گزارش پایگاه خبری «جغرافیای سیاسی» به نقل از خبرگزاری فارس، عباس کلانتری، با اشاره به اینکه دانشگاه آیت‌الله حائری میبد در گذشته یکی از دانشکده‌های اقماری دانشگاه یزد بود اما از چند سال پیش به صورت یک دانشگاه مستقل فعالیت می‌کند، اظهار داشت: این دانشگاه سند چشم‌اندازی دارد که حرکت و پیشرفت آن بر اساس این سند برنامه‌ریزی پیش می‌رود.

وی عنوان کرد: بر اساس این سند، باید سالانه سه تا چهار رشته کارشناسی، دو تا سه رشته کارشناسی ارشد و یک تا دو رشته دکترا در این دانشگاه راه‌اندازی شود که تاکنون توانسته‌ایم مطابق با این برنامه‌ریزی پیش برویم.
کلانتری خاطر نشان کرد: بر این اساس، مهرماه امسال دو رشته حقوق و جغرافیای سیاسی در این دانشگاه راه‌اندازی می‌شود ضمن اینکه پیگیری راه‌اندازی چند رشته دیگر نیز در حال انجام است اما ممکن است مجوز آن تا مهر ماه صادر نشود.
رئیس دانشگاه آیت‌الله حائری میبد تصریح کرد: این رشته‌ها شامل سرامیک، مهندسی پزشکی، صنایع غذایی و … است که رشته سرامیک با توجه به اینکه میبد قطب تولید کاشی و سرامیک کشور به شمار می‌رود، از رشته‌های مورد نیاز شهرستان است و رشته‌ای نظیر مهندسی پزشکی نیز در استان به جز یک موسسه غیرانتفاعی، تاکنون راه‌اندازی نشده است.
وی در مورد رشته جغرافیای سیاسی نیز بیان کرد: این رشته در استان یزد و سایر مناطق کشور فارغ‌التحصیلان زیادی ندارد به همین دلیل مورد درخواست استانداری‌ها و فرمانداری‌هاست.
کلانتری در بخش دیگری از سخنان خود ضمن برشمردن برنامه‌های فرهنگی دانشگاه یزد اظهار داشت: یکی از برنامه‌هایی که به شکل جدی از سوی واحد فرهنگی دانشگاه پیگیری شد، بحث نشریه‌ای بود که بعد از جدایی دانشکده میبد از دانشگاه یزد، در اختیار دانشگاه یزد باقی ماند و تلاش‌های بسیاری برای بازگرداندن این نشریه به دانشگاه صورت گرفت.
وی یادآور شد: زمانی که دانشگاه آیت‌الله حائری میبد، زیرمجموعه و یکی از دانشکده‌های دانشگاه یزد بود، این نشریه در میبد با صاحب امتیازی دانشگاه یزد منتشر می‌شد که با تلاش‌های صورت گرفته، بازگشت این نشریه به دانشگاه آیت‌الله حائری قطعی شد و به زودی شماره 12 آن منتشر خواهد شد.
رئیس دانشگاه آیت‌الله حائری میبد، برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی را از دیگر برنامه‌های فرهنگی دانشگاه حائری اعلام کرد و افزود: سال گذشته دو کرسی آزاداندیشی و امسال چهار کرسی آزاداندیشی برگزار شده اما درصدد تقویت این نشست‌ها هستیم.
وی در مورد برنامه‌های انتخاباتی دانشگاه آیت‌الله حائری میبد نیز اظهار داشت: این آمادگی وجود دارد تا از کاندیداهای احزاب و گروه‌های مختلف در زمان قانونی تعیین شده برای تبلیغات، به صورت عادلانه دعوت شود.
کلانتری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در حال حاضر هزار و 253 دانشجو در مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در دانشگاه آیت‌الله حائری میبد تحصیل می‌کنند، عنوان کرد: 65 درصد از این دانشجویان را بانوان و 35 درصد را آقایان و 45 درصد این آمار را دانشجویان بومی و 55 درصد را دانشجویان غیربومی تشکیل می‌دهند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پروژه‌های عمرانی این دانشگاه بیان کرد: تا اول مهرماه، حداقل یک پژوهشکده مستقل در این دانشگاه راه‌اندازی می‌شود ضمن اینکه مسجد دانشگاه نیز در ایام دهه فجر آماده بهره‌برداری است.
کلانتری در مورد خوابگاه‌های این دانشگاه نیز اظهار داشت: دانشگاه حائری میبد دارای دو خوابگاه ویژه برادران به مساحت 3 هزار مترمربع و با ظرفیت 330 نفر در سایت اصلی دانشگاه است و خواهران دانشجو نیز می‌توانند از خوابگاه ویژه خواهران به مساحت 5 هزار مترمربع و ظرفیت 450 نفر در مرکز شهر که همان خوابگاه‌های بلااستفاده دانشگاه آزاد میبد است، استفاده کنند.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

اسکرول به بالا