صورتجلسه دوازدهمین جلسه هفتمین دوره هيات مديره انجمن ژئوپليتيک ايران

 

«دوازدهمین  جلسه هفتمین دوره هيات مديره انجمن ژئوپليتيک ايران»

ساعت: 14 الی 16

روز: دوشنبه

تاريخ: 26/11/94

مکان: انجمن ژئوپلیتیک ایران


دستور جلسه:

1-  بحث و تبادل نظر در خصوص اشتغال فارغ التحصیلان جغرافیای سیاسی.

2-  تصمیم گیری در خصوص روند اجرای برنامه های نهمن کنگره انجمن( مکان، زمان، هزینه، کمیته اجرایی و علمی).

3-  تصمیم گیری در خصوص درخواست چاپ کتاب «درآمدی بر مهاجرت و امنیت»، تالیف آقای دکتر زرقانی و آقای دکتر سجاسی

4- تعیین مسئول راه اندازی شاخه ­های دانشجویی انجمن در دانشگاه­ های تهران، شهید بهشتی، تربیت مدرس، آزاد واحد رشت، آزاد واحد علوم و تحقیقات، آزاد واحد تهران مرکز

5- تصمیم گیری در خصوص تفاهم نامه ارسالی پژوهشکده جغرافیای انتظامی

6- تصمیم گیری در خصوص نامه ارسالی انجمن اقتصاد شهری ایران( مشارکت در نخستین همایش بین الملی اقتصاد شهری).

7- تصمیم گیری در خصوص نامه ارسالی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر

8- ارائه پروپوزال دکتر قادری برای ارائه به مرکز مطالعات راهبردی دفاعی

9- تصیم گیری در خصوص ایجاد شرکت دانش بنیان انجمن ژئوپلیتیک ایران

10-  تصمیم گیری در خصوص عضویت آقای علی آرائی

مصوبات جلسه:

1- در ابتدای جلسه، آقای دکتر اعظمی در خصوص پیگیری ­های انجام شده در خصوص اشتغال فارغ التحصیلان جغرافیای سیاسی مطالبی را ارائه نمودند. سپس آقای دکتر رشنو در خصوص نامه ارسالی به ارگان های مختلف و تأیید دستگاه ها برای به کارگیری  فارغ التحصیلان جغرافیای سیاسی توضیحاتی را دادند و در ادامه 2 راهکار را برای پیگیری موضوع ارائه فرمودند: یکی اینکه با آقای دکتر نوبخت رئیس سازمان مدیریت و برنامه­ ریزی کشور یا با آقای عسکری آزاد معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور به طور مشترک جلسه ­ای برگزار شود و تمامی مکتوبات عرضه و در خواست جدید به ایشان ارائه شود. دوم اینکه حمایت از کسانی که جغرافیای سیاسی خوانده ­اند و  نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی می باشند انجام گیرد.

2-  آقای دکتر اعظمی در خصوص بحث اشتغال پیشنهاد کردند تا یک جلسه  و نشست ویژه با حضور تمامی اعضای هیأت علمی جغرافیای سیاسی و مقامات در اواخر فروردین ماه سال آینده انجام گیرد که این پیشنهاد مورد تصویب قرار گرفت و مقرر گردید نشست فوق در روز دوشنبه 30 فروردین 1395، از ساعت 17 الی 20 انجام شود و افرادی که باید به این جلسه دعوت شوند نیز مشخص شوند.

3-  مقرر شد بحث ایجاد شرکت­های دانش بنیان به طور ویژه پیگیری شود. همچنین جلسه­ ای با بنگاه­ های خصوصی واقع در تهران هم در اواخر اردیبهشت یا خرداد ماه گذاشته شود.

4-  مقرر شد با دکتر نوبخت در اوایل اردیبهشت ماه سال 95 با هماهنگی آقای دکتر صفوی جلسه­ ای برگزار شود.

5- مقرر شد تا هفته آینده آقای دکتر کریمی پور و آقای دکتر کاویانی ­راد اولین جلسه کمیته علمی نهمین کنگره انجمن را برگزار نمایند.

6- مقرر شد کتاب ارسالی آقای  دکترزرقانی و آقای دکتر سجاسی برای چاپ در انتشارات انجمن ژئوپلیتیک ایران در کمیته انتشارات مطرح شود.

7-مقرر شد با رئیس دانشگاه آزاد واحد رشت در خصوص حمایت از تاسیس شاخه دانشجویی جغرافیای سیاسی انجمن ژئوپلیتیک ایران در دانشگاه مذکور مکاتبه شود و آقای دکتر زین العابدین به عنوان نماینده انجمن معرفی گردند.

8-آقای دکتر اعظمی مسئول پیگیری تاسیس شاخه های دانشجویی انجمن در دانشگاه­ها شدند.

9- با امضای تفاهم نامه فیما بین انجمن ژئوپلیتیک ایران و  پژوهشکده جغرافیای انتظامی موافقت شد.

10- نامه ارسالی انجمن اقتصاد شهری در خصوص مشارکت در نخستین همایش بین الملی اقتصاد شهری مورد بررسی قرار گرفت و مقررشد انجمن همکاری علمی خود را به صورت مکتوب اعلام نماید.

11- نامه ارسالی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر در خصوصهمایش ملی فضای جغرافیایی، رویکرد آمایش مدیریت محیط زیستمورد بررسی قرار گرفت و مقررشد انجمن همکاری علمی خود را به صورت مکتوب اعلام نماید.

13-مقرر شد خانم دکتر خانیها، آقای دکتر کریمی پور و آقای دکتر کاویانی راد جلسه ­ای را در هفته آینده برگزار نمایند تا برنامه 6 ماه اول سال آتی انجمن را مشخص کنند.

14- مقرر شد پیشنهاد برنامه های شعبه گیلان، مذاکره در خصوص عضویت حقوقی شهرداران و فرمانداران استان گیلان و تعیین عنوان همایش موضوعی در سال آینده و برگزاری آن در رشت تا پایان سال جاری توسط آقای دکتر زین العابدین انجام شود.

15-  مقرر شد 5 تا 10 دقیقه اول جلسه، گزارش مصوبات جلسات قبلی ارائه و نتایج اقدامات توسط هر یک از اعضاء ارائه شود.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

اسکرول به بالا