نشست تخصصی بررسی و نقد کتاب توسط انجمن ژئوپلیتیک ایران شعبه استان گیلان

اولین نشست تخصصی بررسی و نقد کتاب توسط انجمن ژئوپلیتیک ایران شعبه استان گیلان، با بحث و گفتگو و نقد کتاب « هویت ایرانی به روایت ساده و خودمانی و کمی آنسوتر» تالیف خانم هلن افشار، روز دوشنبه مورخ 19 شهریور در سالن کنفرانس بنیاد نخبگان رشت، با حضور اعضای انجمن برگزار شد.
در این نشست دو ساعته، در ابتدا خانم افشار شروع به معرفی خود و تالیفاتش و نحوه چگونگی و آغاز نویسندگی خود سخن گفت و سپس به معرفی ساختاری و محتوایی کتاب « هویت ایرانی به روایت ساده و خودمانی و کمی آنسوتر » پرداخت. گفتنی است، اعضا و شرکت کنندگان در جلسه، ضمن مشارکت در بحث، سوالات و نظرات خود را بیان کردند.
پس ازاتمام بخش اول جلسه و پرسش و پاسخ میان نویسنده و شرکت کنندگان حول محورهای مطروحه کتاب، بخش دوم جلسه با سخنرانی آقای دکتر عمران علیزاده ، عضو هیات علمی گروه جغرافیای دانشگاه آزاد اسلامی رشت و رئیس هیات مدیره انجمن ژِئوپلیتیک شعبه استان گیلان با عنوان اقوام ایرانی و امنیت ملی، آغاز شد و از لزوم اهمیت و نقش اقوام ایرانی ، قومیت و ناسیونالیسم ملی، ریشه ها و استحکام وابستگی های قومی ، تئوری های مربوط به رقابت بر سر منابع ، انتخاب حسابگرانه و رفتار نخبگان قومی و تاثیرات ناشی از هریک بر روی امنیت ملی و انسجام اجتماعی و وحدت ملی، سخن راند.
در پایان اولین نشست تخصصی نقد و بررسی کتاب، با اهدای لوح سپاس و هدیه ای از خانم افشار مولف کتاب « هویت ایرانی به روایت ساده و خودمانی و کمی آنسوتر» تقدیر گردید که ایشان درخواست کردند تا هدیه شان به کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) به منظور اهدا به نیازمندان، تقدیم شود.
شایان ذکر است کتاب یاد شده روایتی ساده و خودمانی درباره «هویت ایرانی» است که خواننده با تاریخ، فرهنگ، هنر و دیگر موضوعات مرتبط با مبحث «هویت ایرانی» به نثری روان و شیوا آشنا می‌شود
این اثر، در سال 1397 در 244 صفحه توسط انتشارات توس ، چاپ و توزیع گردیده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

{yoogallery src=[/images/gallery//RASHTTT]width=[150]}

 

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید

اسکرول به بالا