نهمین کنگره انجمن ژئوپلیتیک ایران با عنوان توسعه ناحیه ژئوپلیتیک جنوب شرق ایران از امروز در تالار امام رضا دانشگاه سیستان و بلوچستان آغاز شد .

 

این کنگره با همکاری دو انجمن ژئوپلیتیک ایران و انجمن جغرافیا و برنامه ریزی مناطق مرزی ایران و با حضور استادان و مسئولان لشگری و کشوری به مدت دو روز برگزار می شود.
رئیس انجمن ژئوپلیتیک ایران در این همایش به بیان سیاستهای ناتو در منطقه و استقرارش در کشورهای افغانستان و پاکستان پرداخت و گفت : دستیابی به ذخایر منطقه، ایجاد ناامنی، محدودکردن سیاسی اقتصادی و اجتماعی ایران از سویی و رقابت ژئوپلیتیک با کشورهای روسیه، چین و هند، از مهمترین اهداف ناتو به سرکردگی آمریکا است. دکتر  صفوی همچنین جنگ افروزی در عراق و سوریه و حمایت از داعش را نیز از اهداف دیگر آمریکا عنوان کرد و افزود : در همین راستا در دولت اوباما میلیاردها دلار سلاح به کشورهای عربی منطقه فروخته شده است .

حسین نصیری مشاور ارشد وزارت امورخارجه هم با بیان اینکه جنوب شرق دارای قابلیتهای منحصر به فرد و گوناگون است  گفت: لازم است تا با شناخت کامل و یکنواخت در سطح ملی، نسبت به بهره داری از این قابلیتها و اختصاص سهم مناسبی از درآمد تجارت جهانی به این امر، اقدام شود. وی افزود: استفاده نکردن از قابلیتهای پنهان استان سیستان و بلوچستان می تواند باعث ایجاد صدمات جبران ناپذیری شود.

سردار معروفی فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان ایجاد 30 بیمارستان صحرایی در مناطق مختلف استان و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی، فرهنگی و توانمندسازی خانوارها از جمله اقدامات این قرارگاه در بحث محرومیت زدایی در استان است .

دبیر اجرایی همایش توسعه ناحیه ژئوپلیتیک جنوب شرق ایران  نیز در حاشیه این همایش گفت: این همایش در 12 محور از جمله توسعه ژئوپلییتیک در جنوب شرق آسیا، ترانزیت و تعاملات بین المللی، برنامه ریزی و توسعه شرق ایران و نقش اقتصاد در توسعه منطقه ای برگزار می شود.

دکتر عیسی ابراهیم زاده افزود: دراین همایش از میان 500 مقاله ارایه شده 242 مقاله برگزیده شده است که در  جلسات تخصصی و پوستر ارایه خواهد شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

{yoogallery src=[/images/gallery//sistan]width=[150]}

این مطلب را به اشتراک بگذارید

اسکرول به بالا