کتاب وستفالیایی برای خاورمیانه توسط نشر انتخاب منتشر شد

کتاب وستفالیایی برای خاورمیانه توسط نشر انتخاب منتشر شد. این کتاب با ترجمه محسن امیری دانش آموخته جغرافیای سیاسی و ویراستاری ابوالفضل کاتب در قطع رقعی با 202 صفحه و قیمت 35 هزار تومان توسط نشر انتخاب به بازار عرضه شده است.

جنگ سی ساله اغلب در بحث های مربوط به خاورمیانه به عنوان تقارن و تشابهی تاریخی مطرح می شود. هر زمان که چانه های ما دانشگاهیان از مسائل منطقه خوب گرم میشود و آن سوال همیشگی (فارغ از مقیاسش) پرسیده میشود که “حالا چه باید کرد؟” همینجاست که خوش ذوق ها سراغش میروند: صلح وستفالیا، که به مجموعه منازعاتی دهشتناک در سال 1648 خاتمه داد، سر و کله ی مرموز خود را نشان میدهد. شکل نگرفتن یا چوب لای چرخ شکل گرفتن پدیده ی دولت-ملت را متهم اصلی محنت های منطقه میدانیم و انگار میکنیم که وستفالیای رازآمیز دولت ملت را برای اروپا به ارمغان اورده پس چیزی شبیه آن برای منطقه ما هم میتواند تجویز کرد. اما حداقل نویسندگان  این کتاب یعنی دکتر آکسورثی، میلون و سیمز معتقدند که معاهدات وستفالیا، جدای از استقرار دولت-ملت و حاکمیت تامه و مستقل دولت،  در واقع ساختارهای موجود حل و فصل اختلافات را مجددا پیکربندی و تقویت کرده و به طور شگفتی آوری کشف میکنند که صلحی که ما گمان میکنیم برای استقلال دولت ها و ملت ها ضمانتی محکم بوده و(افسانه وار) هنوز هم است ، اما همین صلح بود که مداخله نیروهای خارجی را ضامنی برای حمایت از صلح پیش کشید. نویسندگان با تکیه بر خروجی سلسله کارگاه‌هایی که در سطح سران دولت ها، وزرا، سفرا و متخصصین منطقه برگزار شد افسانه هایی که طی چهار قرن گذشته حول وستفالیا رسوب کرده را می زدایند و به ذات آن نزدیکتر شده و در نهایت این بار با منطقی روشمند و غیر روزنامه نگارانه  استدلال می کنند که تاریخ وستفالیا ممکن است کلید حل مناقشات، جنگها، منازعات و درگیری های طولانی، بی هدف، ملال انگیز اما جدید در خارومیانه باشد.

کتاب حاضر با ترجمه محسن امیری دانش آموخته جغرافیای سیاسی و ویراستاری ابوالفضل کاتب در قطع رقعی با 202 صفحه و قیمت 35 هزار تومان توسط نشر انتخاب به بازار عرضه شده است. برای تهیه این کتاب می توانید با شماره 66960651 نشر انتخاب تماس بگیرید.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

اسکرول به بالا