پیام تسلیت مرکز مطالعات آفریقا به مناسبت شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی

بسمه تعالی….

پیام تسلیت مرکز مطالعات آفریقا به مناسبت شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی و همراهان ایشان….

«مِنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَى نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ يَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِيلًا»
(سوره احزاب، آیه 33)…..

سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، فرمانده شجاع و بی‌نظیر نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیش از چهار دهه از عمر با برکت خود در مسئولیت‌های مختلف را در راه دفاع از مرزهای ایران اسلامی و دفاع از ملت‌های مظلوم در مناطق مختلف صرف کرد. شجاعت، تقوا، اخلاص در عمل، هوشمندی، خستگی‌ناپذیری، مسئولیت‌پذیری، مردم‌داری، تواضع و ساده‌زیستی از ویژگی‌های برجسته این چهره بین‌المللی انقلابی، صلح‌طلب و آزادی‌خواه بود. فرماندهی که ملت ایران و ملت‌ها در کشورهای مختلف جهان از شرق تا غرب و از شمال تا جنوب رشادت‌ها و تلاش‌های او و هم‌رزمانش در مبارزه با تروریسم به ویژه مبارزه با گروهک تروریستی داعش در سوریه و عراق را فراموش نخواهند کرد. 
سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی، ابومهدي المهندس رئیس و فرمانده میدانی بسیج مردمی عراق و شماری از همراهان با طراحی رسمی دولت ایالات متحده آمریکا در تاریکی‌های شب هدف اقدام تروریستی کور و بزدلانه قرار گرفته و به درجه رفیع شهادت نائل آمدند. این اقدام از نظر حقوق و عرف بین‌الملل محکوم و لکه ننگی دیگر در تاریخ سیاسی ایالات متحده و اذناب منطقه‌ای آنها محسوب می شود.
مرکز مطالعات آفریقای دانشگاه تربیت مدرس ضمن محکوم کردن این اقدام تروریستی، شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی، ابومهدي المهندس و شماری از همراهان ایشان را خدمت مقام معظم رهبری، خانواده‌های این شهدای عزیز، ملت شریف ایران و ملت‌های آزادی‌خواه جهان تبریک و تسلیت عرض می‌کند.
رئیس مرکز مطالعات آفریقا
دانشگاه تربیت مدرس

 

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید

اسکرول به بالا